آمادگی جسمانی

:: آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی یعنی داشتن قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند. باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.

حال به بیان فاکتورهای آمادگی جسمانی که شامل 4 فاکتور بوده، می پردازیم و هر چه این فاکتورها در ورزشکاران بالاتر باشد، در بازدهی مهارت های ورزشی آنها تاثیر بسزایی دارد. مهم ترین این فاکتورها، استقامت قلبی و ریوی و یا به عبارت دیگرهمان نام آشنای "توان هوازی" است. یعنی جذب اکسیژن به مقدار کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت مثل دوهای بلند (ماراتن) قایقرانی در مسافت های زیاد.

اما دومین فاکتور، انعطاف پذیری است، این فاکتور اجازه می دهد تا عضلات در وسیع ترین دامنه حرکتیشان حول مفصل به حرکت درآیند، این فاکتور تقریباً در تمامی ورزش ها مورد نیاز بوده و قابلیت تحرک پذیری را بالا می برد. مانند حرکات ورزش ژیمناسیک و باله.

فاکتورهای سوم و چهارم به ترتیب عبارتند از قدرت عضلانی که به معنای به کار بستن نیرو وانرژی حاصله از عضلات در حین اجرای فعالیت ها است(حدود45/0از وزن بدن هر فرد را عضلات تشکیل می دهند). در ورزش های قدرتی مانند وزنه برداری و پاورلیفت بیشتر مورد استفاده بوده و تقویت می شود. استقامت عضلانی که به معنی به کارگیری یک عضله یا گروهی از عضلات برای انجام یک سری انقباضات مداوم در مدتی نسبتاً طولانی با کمترین احساس خستگی است و عمل کششی بارفیکس بهترین مثال برای این مورد است.

منبع : هاپکیدو - دفاع شخصی HAPKIDO SELFDEFENCEآمادگی جسمانی
برچسب ها : عضلات ,فعالیت ,ورزش ,فاکتور ,مورد ,بوده ,آمادگی جسمانی

دستور العمل جدید فعالیت بدنی

:: دستور العمل جدید فعالیت بدنی

دستور العمل جدید فعالیت بدنی

 

در سال 2009 وزارت بهداشت، درمان و خدمات آمریکا ( DHHS) دستور العملی را صادر کرد.

این دستور العمل عبارت بود از: روزانه 60 دقیقه فعالیت شدید ورزشی برای تمام افراد.

اما اجرای این دستور العمل سخت بود.

لذا در گزارش جدید آمده است: 150 دقیقه ورزش متوسط در هفته.

 

به طور خلاصه، دستورر العمل جدید برای هر گروه سنی در زیر آمده است:

 

- کودکان و نوجوانان، حداقل 60 دقیقه ورزش در روز

- بالغین سالم، 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته (حدود پنج بار در هفته و هر بار 20 تا 30 دقیقه)

- افراد مسن، به همان اندازه که وضعیت جسمانی آنها اجازه می دهد. اگر امکان داشته باشد، 150 دقیقه در هفته بسیار خوب است.

- علاوه بر این ورزش های هوازی (آیروبیک)، برای تمام سنین و برای تقویت عضلات، دو بار در هفته بسیار خوب است.

منبع : هاپکیدو - دفاع شخصی HAPKIDO SELFDEFENCEدستور العمل جدید فعالیت بدنی
برچسب ها : دقیقه ,دستور ,هفته ,العمل ,ورزش ,جدید ,دستور العمل ,العمل جدید ,دقیقه ورزش ,هفته بسیار ,فعالیت بدنی

چهارشنبه سوریتان پراز شادی

:: چهارشنبه سوریتان پراز شادی

امشب
آتشی خواهم افروخت
به رسم نیاکانم
اراده خواهم کرد
وتمام آتش درونم را خلاصه خواهم کرد در مشتی
آتش که در پیش رویم شعله وراست
میسوزانم درآن تمام کینه ها وبدیهایی که از درون آتشم میزدند
امشب
خواهم سوزاند
تمام آنچه مرااز خدایم دور میکند.
من فردا
را جوردیگردیگر خواهم بود

سبک تر ورهاتر از هروقت دیگر
وچه زیبا رسمی است چهارشنبه سوری
برای آنانکه اراده میکنند
سال جدید را با افقی نو به دنیا واطرافشان بنگرند.
این روز را مراقب نورچشمانمان باشیم .ویادآور باشیم این رسم نیاکان ماست وقراراست شاد شویم ودلی راشادکنیم .
به کودکانمان بگوییم
امروز راشاد باش وشادکن .

«مراقب نورچشمانتان باشید تامفهوم آتش چهارشنبه سوری رابا شادیهای بی اساس خراب نکنندتا به یادماندنی ترین چهارشنبه سوری رارقم بزنید»


چهارشنبه سوریتان پراز شادی

منبع : هاپکیدو - دفاع شخصی HAPKIDO SELFDEFENCEچهارشنبه سوریتان پراز شادی
برچسب ها : خواهم ,چهارشنبه ,سوری ,چهارشنبه سوری ,پراز شادی ,چهارشنبه سوریتان ,سوریتان پراز

ليست ازمون

:: ليست ازمون
با سلام.

ليست نهايي هنرجويان جهت ازمون :

دان ١

اقايان :

١- كيوان منصوري
٢- نيما وطن دوست

دان ٢

اقايان :

١- جواد بابايي
٢- ابوالفضل اقايي
٣- عليرضا حيدري
٤- اميرحسين حيدري

لطفا اين هنرجويان تا مورخه ١٦/١٧ ارديبهشت ماه ١٣٩٥ خود را جهت ازمون اماده نمايند.

منبع : هاپکیدو - دفاع شخصی HAPKIDO SELFDEFENCEليست ازمون
برچسب ها : ازمون